Am fost si anul acesta la Webstock in calitate de blogger acreditat si am asa un scurt follow-up pentru voi. Este un eveniment la care merg cu placere an de an, nu e o zi pierduta, ba din contra, imi place sa fiu conectata la digital world si sa vad si sa aflu ce fac ceilalti. Pentru incepatori este mana cereasca, ai multe lucruri de aflat, poti sa asculti si sa cunosti oameni celebrii din onlineul romanesc si nu numai, sa afli povesti de succes si sa pleci cu idei noi, inspirat si motivat. Desi s-a scris deja esentialul despre editia de anul acesta, am sa notez si eu aici cateva idei.
Anul acesta am ajuns cand prezentarile din prima parte a zilei erau cam pe terminate asa ca am pierdut cateva povesti super faine, cum e cea a lui Marian Godina, sesiune moderata de Cristina Bazavan sau prezentarea lui Howard Dell. Dar le-am urmarit in zilele urmatoare inregistrate pe siteul oficial al evenimentului si poti sa faci si tu asta pe linkul de aici — http://www.2016.webstock.ro/live.php#top .
In schimb am ramas sa urmaresc prezentarile celor din panelul How to grow your blog, adica la sesiunea despre cum sa cresti in blogging si cum sa iti organizezi colaborarea cu brandurile. Am sa sar peste arogantele “titanilor” care nu stiu cat au condimentat prezentarea si am extras pentru voi cateva chestiuni haioase si utile.
Pe o prezentare din 2011 ne-a vorbit Vali Petcu, un zosro fara cal si masca al onlineului romanesc care sustine ca are dreptatea in sange si ca lupta cu impostorii de prin blogosfera si siteurile de aiurea. Concluzia este ca esentialul si lectiile care iti fac blogul sa creasca raman valabile an de an, chiar si dupa 5 ani, iar dintre sfaturile sale sigur, sigur functioneaza: constanta in postari, ritmul frecvent cu care iti obisnuiesti cititorii sa iti astepte si citeasca postarile, alegerea unui nume bun de domeniu si SEO. Toata prezentarea o gasiti pe siteul lui.
Radu Dumitru de pe nwradu.ro a dat cateva sfaturi de bun simt pe care le impartasesc 100%: sa mergi mereu in intampinarea agentiilor, nu astepta sa te caute ele pentru ca oamenii care se ocupa de branduri sunt infinit mai putini decat bloggerii si oamenii din spatele siteurilor. Singura conditie este sa faci treaba buna si sa prezinti un proiect bine facut. Rezultatele vor veni, te asigur. Tot de la Radu am extras asta: 3 slideuri pe cat de misto pe atat de adevarate:)).
Tot la acest panel am aflat de la Luiza Daneliuc despre un indreptar fiscal pentru freelancerii si bloggerii care doresc sa isi inceapa propria afacere. Este un eBook pe care il poti descarca gratuit si sa afli cum sa te organizezi in colaborarea cu brandurile.
A existat si un panel despre vlog si social media, snapachat-ul a pus pe jar toata blogosfera si a avut si un loc special in discutiile de la Webstock. A existat o cercetare care arata cine sunt utilizatorii romani ai aplicatiei Snapchat si care sunt obiceiurile acestora de consum, comparativ cu alte retele de socializare, precum Facebook sau Instagram. Poti descarca prezentarea de aici.
Stiu ca au existat si voci care s-au plans de organizarea Webstock de la Marriott, eu zic ca nu este cazul. Vodafone este un sponsor fidel al acestui eveniment, nu lipsesc standurile mereu pline cu ape si sucuri la discretie, parteneri care iti indulcesc sederea acolo cu inghetate, prajituri, cafele si sedinte foto si masa de pranz unde mancarea este foarte buna si, as zice eu, destula.
In sfarsit, Webstock 2016 mi-a placut, a fost o zi haioasa in care m-am bucurat sa ma revad cu oameni din online si sa ascult ce au altii de spus. Sa ne vedem sanatosi la Webstock 2017!